MOORDDROOM


Hey! Een paar dagen terug vertelde ik al wat over een boek dat ik had uitgelezen (HEX).. Nadat ik dat boek uit had, ongeveer donderdag, ben ik verder gegaan met mijn boeken. Nu ik dit schrijf, zaterdag, heb ik gisteravond het boek Moorddroom uitgelezen en oh my god wat een einde! Laten we snel beginnen..
 
“Is die gruwelijke droom wel een droom?

Het wil nog niet zo vlotten met de praktijk van de mooie, jonge psychiater Faith Clancy. Maar haar enigste en eerste patiënt bezorgt haar wel meteen de schok van haar leven. Dante Jericho, bekent de Santa Fe Saint te zijn, de seriemoordenaar op wie al tijdlang jacht wordt gemaakt. Volgens de wet moet ze hem aangeven bij de politie, maar ze twijfelt als hij of hij wel echt de moordenaar is. Helemaal als ze zijn boze broer Luke op haar dak krijgt, die absoluut niet in het verhaal gelooft.
Dan meldt zich een nieuwe patiënt. Deze vertelt haar over een droom waarin hij een non vermoordde. Maar was het eigenlijk wel een droom? En wat is het verband met het schilderij dat Dante Jericho in zijn jeugd heeft gemaakt?
Samen met Luke besluit ze op onderzoek uit te gaan om de raadsels te ontrafelen. Wat ze niet weet, is dat ze de pion dreigt te worden in het duivelse spel van een seriemoordenaar..”

Dit boek is echt één van de boeken die ik graag lees door waar het over gaat. De achterkant tekst die ik hierboven heb gezet maakte mij al benieuwd naar het boek. Ik hoopte heel erg dat het geen voorspelbaar boek zou zijn waarin je precies kon zien wat er zou gebeuren want een tijdje terug las ik de Reünie en dat vond ik allemaal zo voorspelbaar. Maar dit boek heeft me echt meerdere keren verrast.

Ik vond het hele boek erg sterk maar het einde was echt gewoon geweldig. Het is een lange tijd terug dat ik echt een boek wat spannend vond maar dit boek was dat echt wel. De spanning was opgebouwd naar het einde.. Het einde was erg verrassend en spannend, daarbij was het ook nog eens erg mooi geschreven. Het was echt een plezier om te lezen.

Het hele boek lang bleef het me interesseren. Er was eigenlijk geen moment waarop ik zoiets had van meh dit is niet erg leuk om te lezen. Dit boek heeft me echt vastgehouden tot het einde als het ware. Ik weet nog in hoofdstuk twee dacht ik dat de moordenaar onbekend was en dat het de taak was om hem/haar te vinden (spoiler!) maar dit was het uiteindelijk niet. Echter zei ik tegen mijn zusje; "Oh wedden dat hij het is." En ik had geen gelijk. Geweldig! Ik hou ervan om gelijk te hebben behalve als het om boeken gaat.

Ook iets wat heel erg boeiend was is het feit dat de hoofdstukken uit verschillende oogpunten zijn geschreven, heel af en toe uit die van Luke, het meeste van Faith maar ook wel eens vanuit de ogen van de moordenaar. Dit maakte het zo interessant! Nog weer interessanter eigenlijk.

Dit is echt zeker een boek wat ik je aanraad om te lezen! Het is een prachtig boek en het is echt spannend. Het is een thriller zie ik nou net op de voorkant staan. Zeker een aanrader dus! Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top