TIPS VOOR BRUGKLASSERS


Hey! Wordt je volgend jaar een brugklasser? Wil je niet dat iedereen je aan de kanten beukt? Wil je niet het onderwerp zijn van het dagelijkse gezeur van de andere klassen? Lees dan vooral door want ik geef tips hoe je minder irritant kan zijn als brugklasser!

Kijk, ik heb echt een hekel aan brugklassers en daarom schrijf ik deze blogpost. Ik hoop dat zoveel mogelijk brugklassers dit gaan lezen en dat ze echt wat doen met deze tips want dan maak je het leven van de mensen op je school makkelijker.

1. Lopen
Kijk als brugklasser weet je nog niet precies hoe het precies werkt op een school. Het is heel simpel.. Je loopt niet midden door de gang maar iets meer aan de zijkant zodat iedereen er fatsoenlijk langs kan lopen. Als de bel is gegaan en de gang is druk, loop dan niet met zijn allen naast elkaar zodat je iedereen op houdt. Wanneer je wacht voor een lokaal zorg dan dat je niet in het midden van de gang staat want dan wordt je sowieso aan de kanten gebeukt. Als je het nou leuk vind of niet.

2. Kantine
Bij mij op school is het zo dat de mensen uit een hogere klas vaak betere plaatsen hebben in de kantine. Brugklassers hebben dus niet echt een goede plaats soms.. Mijn tips hiervoor zijn heb een beetje een vaste groep waarmee je zit in de pauze, dit kunnen mensen uit je klas zijn of gewoon anderen. Zorg dat je een vaste plek kunt krijgen waar je (bijna) elke pauze kunt zitten. Heb je geen plek en kun je echt niks vinden? Ga dan niet op de grond zitten! Je kunt nog beter bij een muur gaan staan en daar eten dan op de grond gaan zitten.

3. Fietsen
Iets waar ik me enorm aan kan ergeren is hoe sommige brugklassers het fietsen nog niet echt snappen. Als je samen fietst met verschillende mensen en iedereen is er nog niet fiets dan even door en ga op een vrije plek staan. Stop niet midden op de weg waar iedereen aan het fietsen is want dan krijg je gewoon te horen dat je moet leren fietsen.

4. Spullen
Hecht niet teveel waarde aan alle spullen die je hebt gehaald want de helft sneuvelt toch. Schriften krijgen vouwen er in of gaan blaadjes missen, kaften en etuis worden onder gekladderd, pennen raken vermist en met een agenda doe ik bij mij op school helemaal niks.

5. Eten
Neem altijd eten mee naar school voor in de pauze, ook al ben je laat! Ik had soms ook zoiets van ach ik heb echt geen honger ik laat mijn eten wel in mijn kluis maar daar kreeg ik een lesuur later spijt van. Honger slaat toe vanuit het niets.

6. Te laat komen
Je hoeft echt geen kwartier van te voren bij je lokaal te zijn, je mag best ietsjes later zijn. Vaak moeten de leraren ook nog komen namelijk! Bij het eerste uur zitten ze er al wel vaak en zorg dan gewoon dat je niet te laat bent, vijf minuutjes kan nog wel maar langer ligt het aan de leraar die je hebt.

En dan zijn dit mijn tips voor toekomstige brugklassers! Een paar zijn heel misschien uit eigen belang omdat brugklassers me altijd in de weg lopen.. Liefs,

CONVERSATION

2 reacties:

  1. Wat een leuke tips! Ik ben dan geen brugklasser meer, maar ik herken wel dingen die ze altijd doen, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb een beetje geschreven vanuit de dingen die ik brugklassers zelf altijd fout zie doen..

      Verwijderen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top