a girl like her • movie



Hi! Afgelopen zaterdagavond heb ik een film gekeken met twee vriendinnen. Vandaag ga ik het met jullie over deze film hebben omdat ik hem heel erg bijzonder vond..



Als een zestienjarig meisje na een mislukte zelfmoordpoging in coma raakt, gaat een filmcrew op een zoektocht uit, om erachter te komen wat er gebeurd is. Dat leidt tot beelden die laten zien hoe erg zij gepest werd. 

Wat een film. Ik beken dat ik het type ben wat best wel snel huilt om een film maar deze film was echt de meest zielige film die ik tot nu toe gezien heb. De hele film bestond uit door elkaar gehaalde scenes. Het begon met de zelfmoordpoging van Jessica, gedurende de film waren er scenes over hoe Jessica gepest werd en hoe haar vriend er voor haar was. Dat wisselde met scenes van huilende familieleden en met scenes van een filmploeg die mensen verschillende vragen aan het stellen waren. Je zag steeds meer hoe zwaar Jessica het had en wat er allemaal gebeurde. Je zag hoe ze de hoop opgaf en hoe ver het ging.
Ik heb gehuild om deze film. Bepaalde scenes, en dan vooral die van haar familieleden, raakten me best wel en daardoor liep er wel eens een traan over mijn wangen. Het einde van de film was ontzettend mooi waardoor er ook tranen over mijn gezicht rolden. De film was erg mooi opgebouwd en de gevolgen van haar zelfmoord poging waren goed te zien in de film. Op de school maar ook binnen de familie van Jessica.

Ik weet dat de film niet echt is, ook al is het gebaseerd op een miljoen echte gebeurtenissen, maar toch had ik het gevoel dat het echt was. De scenes waren heel realistisch en alle acteurs ook. Ze zagen er niet te opgemaakt uit, hadden realistische emoties en het huilen van de acteurs en actrices was oprecht heel goed. Doordat het redelijk door elkaar gehaalde scenes waren zag je zoveel van hoe het zover gekomen was en dat vond ik ook weer supermooi!
Als er dan toch iets is wat ik minder vind is dat het best wel een open einde heeft. (SPOILER VANAF HIER) Aan het einde is te zien hoe Jessica haar ogen weer opent maar dat is echt het einde. Niks meer van hoe het verder is gegaan. Ik had op zich wel iets willen zien van drie maanden later. Maar ik vind het geen drama dat dat er niet is want het heeft wel wat, het is een redelijk open einde. Tijdens de laatste scenes waarin Jessica bijna dood ging in het ziekenhuis en hoe het uiteindelijk allemaal aan haar lag als ze het zou overleven hoopte ik zo dat het het typische happy end zou hebben en ik moet zeggen dat ik oprecht blij was dat ze het overleefd. Ik had namelijk nog veel harder gehuild als ze het niet overleefd had. (SPOILER VOORBIJ)

Het was een super mooie film dus! Eigenlijk ben ik van mening dat scholen deze film moeten laten zien omdat het echt een hele sterke film is. Het is niet 'simpel' het hele pest proces en dan de zelfmoord, het gaat er dieper op in en ook op de mensen er om heen. Deze film was in mijn ogen sterker dan de film Spijt. Als een school een les wil geven aan leerlingen over pesten dan moeten ze deze film laten zien, hij maakt echt indruk. Geloof mij maar.

Liefs,

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Deze film heb ik onlangs ook nog op mijn to-watch lijstje gezet. Het lijkt mij inderdaad ook zo'n film die scholen moeten laten zien. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top