FAVORIETE SONGS | Favorite Five


Bonjour guys. De laatste week heb ik ontzettend veel nieuwe muziek ontdekt, niet dat de muziek net uit is maar het zijn gewoon songs die ik op Spotify heb gevonden en een grote aan verslaving aan heb gekregen. Dezen ga ik met jullie delen!

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen maar dit lied is echt één van mijn favorieten. Ik vind alleen het idee dat er een nieuwe versie van is al (hoe omschrijf ik dit) mooi. Oké ik bedoel niet mooi van yeah nieuwe versie maar ik vind het mooi dat The Black Eyed Peas het nodig vonden om een nieuwe versie te maken. Het was ook echt nodig. Het laat daarnaast zien dat ze bezig zijn met de wereld. Daarnaast hoe vaker ik hiernaar luister hoe mooier ik het vind worden, ik hoor steeds meer mooie zinnen terugkomen in de lyrics en luisteren naar dit lied is gewoon iets wat ik echt graag doe.

Ik vind Blackbear echt een ontzettend goede artiest en dit is één van mijn persoonlijke favorieten. Een tijdje terug hoorde ik voor het eerst Idfc en die vond ik ook al geweldig. Dit lied is één van mijn favorieten omdat het geen typisch poplied deuntje heeft (wat ik best snel heb bij muziek) en door de stem van Blackbear. Het is anders in mijn ogen en dat maakt het ook zo ontzettend mooi. Ook een mooi lied van Blackbear is Something Real trouwens.

Waarom vind ik dit lied leuk? Ik heb werkelijk waar geen idee. Het lied spreekt me gewoon aan qua zang denk ik. Daarnaast zit er een mooie melodie achter en is het gewoon niet zo standaard. Geen enkel lied in deze lijst is echt zo'n typisch popmuziek lied. Ik ben daar een beetje klaar mee, to be honest. Ik vind dit gewoon een heel mooi lied en ik weet niet precies waarom.

Ik kon het toch niet laten om ook deze er tussen te zetten. Opnieuw Where's The Love gezongen door The Black Eyed Peas. Ook deze wat oudere versie vind ik prachtig en luister ik ontzettend veel. Het idee dat de wereld in 2009 ook al zo fucked up was vind ik aan de ene kant toch een geruststelling. We zijn er dan wel (nog meer) op achteruitgegaan maar het was al behoorlijk fucked. En doordat dit al bestond vind ik de nieuwe versie nog mooier.

Sia vind ik oprecht een hele goede zangeres, ze heeft een ontzettend krachtige stem en weet goed hoe ze deze moet gebruiken. Afgelopen week kwam ik het lied Alive tegen en ik was er direct al helemaal fan van. Ik kan oprecht zeggen dat ik dit een lied vind die goed in elkaar zit, alles klopt. De zang is goed, de melodie is goed en de tekst ook. Vandaar hoort het lied dan ook zeker thuis in deze favorieten.

Nou vraag ik me af, wat is jouw favoriete song op dit moment? Liefs,


CONVERSATION

3 reacties:

  1. Ik vind de originele versie van Where is the love zooo goed en ik ben bang dat hij altijd zal blijven gelden voor de wereld, het zal nooit eens helemaal over zijn het geweld, oorlog etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op dit moment is mijn favoriete song In the name of love, dit vind ik zo'n prachtig nummer. Of No one (Alicia Keys) blijft ook altijd een good one ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top