HOW TO: insta feed


Hey! Voor de zomervakantie ben ik begonnen met een nieuw Instagram feed, althans sindsdien doe ik een poging tot een mooi feed te hebben. Ondertussen ben ik alweer bezig met een nieuw feed maar het leek me wel heel erg leuk om eens te vertellen hoe ik mijn Instagram foto's bewerk! So lets do this.


DE JUISTE FOTO
Het eerste - en in mijn ogen ook het lastigste - wat je moet doen is het vinden van de foto die je op Instagram wil zetten. Dit kan een selfie zijn, een groepsfoto of een foto van jezelf die je niet zelf hebt genomen. Welke foto dan ook, het gaat er om dat je hem leuk vindt en op Instagram wil zetten.

VSCO
Ik heb sinds het moment dat ik begon met mijn feed heb ik gewerkt met VSCO. Dit is een app om foto's mee te bewerken! Je hebt hierbij filters en je kunt de basis aanpassen, zoals bijvoorbeeld de helderheid.

HELDERHEID & CONTRAST AANPASSEN
Nu ik eigenlijk een soort zwart wit feed aan het beginnen ben gebruik ik dit amper maar hiervoor was dat anders. Om de foto's bij elkaar te laten passen veranderde ik altijd de helderheid en het contrast. Meestal maakte ik de foto helderder, dan werd die wat lichter, qua helderheid en maakte ik het contrast minder om hem minder scherp er uit te laten zien. Wat me hierbij opviel was dat het echt gewoon een beetje klooien was, dan vergelijken met je foto's op Instagram en als het niet goed was weer wat aanpassen. Bijvoorbeeld een foto die s' avonds en buiten is gemaakt moet je veel helderde maken dan een foto die overdag is gemaakt. Het is echt heel veel proberen en blijven proberen totdat je het bij elkaar vindt passen.

FILTER
Nu ik alleen maar zwart wit foto's plaats zie je misschien al wel aankomen dat ik een zwart wit filter gebruik. Ook dit doe ik nog gewoon via VSCO, dan kies ik voor X1 en zet ik deze op de laagste stand. Dit doe ik omdat het verschil tussen zwart en wit dan net wat minder groot is, bij sommige filters is het echt zwart en wit terwijl het hier redelijk gelijk is.

PLAATSEN
En dan is het heel simpel, je plaats de foto op Instagram. Ik tag altijd eerst nog wat mensen en probeer funny te zijn door een hilarische caption te bedenken (iets wat nooit lukt) of ik zet er gewoon een smiley onder.

TIP
Als je geen zin hebt om telkens je foto's op elkaar af te stemmen qua kleuren kun je via een verschillende apps er ook een witte of zwarte rand om heen doen, dan heb je toch nog iets van een feed. Of je kiest er gewoon voor om een zwart / wit feed te nemen want hé dat is mooi makkelijk! 


Dit is wat ik zelf altijd doe! Misschien heb jij wel een hele andere manier of gebruik je een andere app. Ik hoop toch dat je er iets aan hebt gehad! Heb je nu heel veel zin om mij te gaan volgen op Instagram (wat ik helemaal begrijp), ik heet: nienkegarritsen . Liefs,

CONVERSATION

6 reacties:

  1. zwart wit is wel handig, dat past natuurlijk altijd bij elkaar! Ik heb altijd een beetje wat blauw/groen/donkere kleurtjes, als ik ergens een foto van heb waarvan de kleurtjes niet zo goed passen maak ik ze gewoon zwart wit zodat het allemaal bij elkaar blijft passen. Ik gebruik ook altijd VSCO!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben echt een instagram noob, heb er niet zoveel verstand van haha! en ik gebruik ook vscocam, of wanneer ik geen zin heb gewoon een standaard instagram filter :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed er eerst ook maar weinig mee maar uiteindelijk had ik toch zoiets van eigenlijk wil ik een feed, haha. Maar het gaat er om dat je het zelf mooi vind!

      Verwijderen
  3. Leuk om te lezen hoe jij je foto's bewerkt en je ig feed bijhoudt :) Die tip over die witte randen is wel een goede, had ik eigenlijk niet zo over nagedacht haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik had in de eerste klas zo'n tijd dat ik dat heel veel gebruikte, hihi.

      Verwijderen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top