Iene Miene Mutte • Books


"Zou jij een ander vermoorden om zelf te blijven leven?"  
Een vraag in het boek wat ik deze vakantie las, ik ga de vraag niet beantwoorden. Ik ga jullie wat vertellen over het boek, iene miene mutte geschreven door M. J. Arlidge.

Het meisje was amper nog in leven toen ze het bos uit kwam lopen. Het verhaal van haar ontvoering was donkerder dan de meest verschrikkelijke nachtmerrie. Maar alles wat ze zei was waar. Elk gruwelijk detail. Een aantal dagen later wordt een tweede in shock verkerend slachtoffer gevonden en ontstaat er een patroon. In tweetallen worden mensen ontvoerd, vastgehouden en uitgehongerd. Vervolgens krijgen ze een duivels dilemma voorgelegd: doden of gedood worden.

Afgelopen vakantie heb ik behoorlijk wat boeken gelezen, volgens mij waren het er tien in drie weken. Één van deze boeken was Iene Miene Mutte geschreven door M. J. Arlidge, het heeft ook nog een vervolg: Piep Zei De Muis. Ik moet zeggen, het was zeker één van de beste boeken die ik in een lange tijd heb gelezen.

Er zat heel erg veel spanning in het boek, het was goed opgebouwd qua spanning en hield de spanning ook vast tot het einde. Het boek leest erg makkelijk, de zinnen zijn niet lang en het bevat geen extreem moeilijke woorden. Misschien kun je het wel verwarrend opvatten dat het vaak uit verschillende perspectieven van verschillende mensen wordt geschreven. Voornamelijk vanuit de ogen van de politie maar het wordt nog al eens afgewisseld. Persoonlijk vind ik dat dat het boek leuker maakt want je leest ook verschillende keren vanuit de ogen van de slachtoffers.

Het is een super mooi boek wat totaal niet voorspelbaar is (in tegenstelling tot andere boeken die ik laatst heb gelezen). Het einde had ik niet verwacht en het lag ook niet in de lijn der verwachting. Ik raad je het boek dus ook echt aan! Het vervolg was ook erg mooi maar doordat ik erg jammer vind dat een bepaald persoon dood ging (no spoilers hihi) vond ik het vervolg toch wat minder. Verder was het wel erg leuk en raad ik je het vervolg ook zeker aan!

Liefs,


bron

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top