maken getallen je gelukkig?


Hi y'all. Vandaag eens een wat serieuzer onderwerp, getallen. Oké dat klinkt nou niet erg serieus maar ik bedoel hiermee getallen zoals je gewicht, je geld en andere aantallen (bijvoorbeeld je vrienden). Maken getallen nou echt gelukkig? Dat bespreek ik vandaag met jullie.

Getallen heb je in alle soorten en maten. Nu heb ik het dus niet over standaard getallen zoals het rekenen. Laten we gewicht nemen, kan gewicht je gelukkig maken? Kijk zonder nou stom over te komen, ja gewicht kan je gelukkig maken. Oké, stom om te zeggen misschien omdat het doel van iedereen is dat zo'n cijfertje niks boeit. Maar toch, als je op de weegschaal staat en je ziet een cijfer wat je aanstaat dan wordt je er blij van. Natuurlijk interesseert het de één minder dan de ander welk getal er nou precies op de weegschaal staat maar toch zijn er mensen die het wel belangrijk vinden. Sorry guys, maar in mijn ogen kan gewicht je gelukkig maken.

Wat je dan niet in mijn ogen gelukkig kan maken is een hoger aantal vrienden. Je kunt een hele grote vriendengroep hebben maar er eigenlijk maar weinig doen met zijn allen maar je kunt ook een wat kleinere vriendengroep hebben en ontzettend close zijn. Dat soort aantallen hoeven je dus niet gelukkig te maken. Het gaat dus echt niet om hoeveel vrienden je hebt maar om de vriendschap zelf. Liever drie goede vrienden dan tien vrienden die meer kennissen zijn.

Je cijfers kunnen je daarin tegen wel weer gelukkig maken. Misschien vind jij van niet maar ik kan wel gelukkig worden van een hoog cijfer. Maar ik kan ook weer ongelukkig worden als ik een laag cijfer haal.

"Geld maakt niet gelukkig" Nou sorry maar in mijn ogen is dit ontzettende bullshit. Je wordt vaak gelukkig van nieuwe dingen kopen en wat ben je daarvoor nodig? Geld. Het spijt me zeer maar ik denk dat geld wel gelukkig kan maken. Ik zeg dus niet dat het je perse gelukkig moet maken maar het maakt je ook niet ongelukkig. Volgens mij kom ik wat stom over in deze blogpost, eerst vind ik gewicht iets wat gelukkig kan maken en dan nu geld ook nog. Sorry guys, maar ik vind dit echt en ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.

Nou ben ik benieuwd naar jouw mening. Denk jij dat getallen je gelukkig kunnen maken? Let me know! Liefs,

CONVERSATION

2 reacties:

  1. mooi artikel.
    ik kreeg gister een cijfer als beoordeling van mijn tekening, die maakte mij wel gelukkig.
    als ik het getal op de weeg schaal zie word ik zeker niet gelukkig, dit is wel iets waar ik vanaf moet.
    maar om mij er voorlopig maar niet mee bezig te houden ga ik er gewoon niet op staan haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan begrijpen dat een goed gewicht je blij maakt, maar uiteindelijk draait het helemaal niet om de cijfertjes! Het gaat er om of jij je goed voelt in je eigen lichaam :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top