5 MAKE UP TIPS AAN MIJN JONGERE ZELF


H I   G U Y S !
Ik zat gisteren voor de zoveelste keer op Twitter, serieus elk moment dat ik niks te doen heb (aka de hele dag door) zit ik op Twitter. Maar in elk geval op Twitter zag ik al meerdere keren een Bloglovin’ link voorbijkomen met de titel: 5 Make Up Tips For My Younger Self. Nou moet ik zeggen dat ik er nooit op heb geklikt maar het idee me wel heel erg aansprak. Vandaar ga ik vandaag hetzelfde doen! Dus, ik ga mijn jongere ik make up tips geven..


D O E   V O O R Z I C H T I G    M E T   D I E   L I P G L O S S
Thank god was dit bezig in de zomervakantie van groep acht, dus vlak voordat ik naar het middelbaar zou gaan, en zagen niet teveel mensen dit. Maar ik had er die vakantie echt hobby van gemaakt om een paar duizend lagen lipgloss op te smeren. Het aparte was dat dit dan doorzichtige lipgloss was en eigenlijk het enige nut ervan was dat mijn lippen plakkerig werden en ook nog eens te glimmend werden. Ik weet nog wel dat ik letterlijk op mijn kamer zat en daar even een laagje lipgloss op deed, dan ging ik wat anders doen voor vijf minuten en vervolgens smeerde ik er weer een laag op. Nou dit ging wel even door. Echt wat een mooie, plakkerige lippen had ik die vakantie. Thank god zag ik op tijd in dat dit echt niet mooi was en gewoon nutteloos was.

O O G S C H A D U W   M O E T   M A T C H E N   B I J   J E   O G E N
In de eerste klas droeg ik altijd een beetje een aparte kleur oogschaduw, ik meende dat het een beetje een gelige ondertoon had en verder dan dat kom ik niet. Het stond in elk geval niet erg mooi bij mijn ogen en dat is dan ook de reden dat ik uiteindelijk ben overgestapt naar een andere oogschaduw. Natuurlijk had ik dit wel wat sneller moeten in zien want ik heb er toch een paar weken meegelopen.. Ook iets waar ik vroeger maar al te goed in was samen met mijn vriendin was het opsmeren van oogschaduw tot aan mijn wenkbrauw. Ik ging dan altijd ‘spelen’ met die vriendin en dan gingen we elkaar opmaken, uiteindelijk liep ik vaak naar huis met donkerblauwe oogschaduw tot aan mijn wenkbrauw. Oeps. Gelukkig was ik toen nog echt jong, volgens mij zat ik nog niet eens in groep zeven.

L I P P E N S T I F T    H O O R T   N I E T   O P    J E   T A N D E N   ! ! !
Ik ben zo vaak de fout ingegaan dat ik naar school ging terwijl er lippenstift op mijn tanden zat! Ik wou dat dit een grap was. In de tweede klas had ik elke maandagochtend het eerste uur gym (waarom weet ik dit überhaupt nog?) maar door blessure kon ik dan niet meedoen en moest ik vaak de puntentelling bij houden van de sport die we dan deden. Nou allemaal leuk en aardig maar ik kreeg echt vaak de opmerking: “Nienke er zit wat lippenstift op je tanden” dus was ik meer bezig met de lippenstift zo onopvallend mogelijk weg te halen. Dit gebeurde me niet één of twee keer maar gewoon echt vaak, persoonlijk denk ik dat ik sowieso wel rond de vijftien of twintig zit. Like, waarom controleerde ik dit niet voordat ik wegging van huis? Maar ik heb er wel van geleerd.. Gelukkig maar.

D O E   N I E T   T E   V O O R Z I C H T I G
Misschien een beetje vreemd in dit ineens te zeggen na incidenten als teveel lipgloss, een aparte kleur oogschaduw en lippenstift op mijn tanden. Maar ik heb hier toch een reden voor. Op dit moment probeer ik iets meer yolo te denken tijdens het opbrengen van mijn make up, serieus het woord yolo Nienke??, terwijl ik vroeger zo voorzichtig was. Het mocht gewoon niet opvallen dat ik make up droeg dus deed ik het zo onopvallend mogelijk op. Ondertussen is het meer de bedoeling dat het wel opvalt, natuurlijk wel op een goede manier, want waarvoor sta ik anders extra vroeg op? Dus ja, soms mag je best wat meer lipgloss op doen (MAAR GEEN DOORZICHTIGE, PLAKKERIGE LIPGLOSS DIE JE DUIZEND KEER OP DOET!!!) en eens experimenteren met oogschaduw (MAAR GOOI HEM VER WEG WANNEER DIE NIET BIJ JE PAST). Iets wat ik nu ook steeds blijf proberen, wees niet te voorzichtig. Behalve met het opbrengen van lippenstift.


M A A K  J E  H U I D   B E T E R   S C H O O N
Oké ik moest mijn huid echt beter schoonmaken vroeger. Ik haalde misschien mijn make up er één keer in de week eraf (hoe goed mijn moeder me ook waarschuwde voor puisten en pukkels) en mijn gezicht reinigen deed ik al helemaal niet vaak. Tja. Gelukkig veranderen tijden en maak ik mijn gezicht nou echt veel beter schoon. Toch had ik hier beter eerder mee kunnen beginnen zodat het meer normaal was en dan had ik best wel wat oneffenheden kunnen voorkomen. Hihi.

Dan zijn dit de vijf make up tips die ik mijn jongere ik zal geven. Ik moet zeggen dat dit absoluut niet moeilijk was, oeps. Gelukkig had ik geen wortelhoofd vroeger en wist ik tenminste dat ik niet één of andere barbiepop moest zijn. Maar ja, ik was dan wel weer echt een ramp met lipgloss en zat andere dingen. Nou ben ik benieuwd naar welke tip jij jezelf zou geven voor je vroege make up? Liefs!

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top