Clinique versus Venus

Hi y'all! Ongeveer twee weken geleden ben ik begonnen met het testen van de huidproducten van Clinique, hierover heb ik een review geschreven die woensdag online komt op de blog van Julia. Vandaag vergelijk ik mijn eigen huidproducten met die van Clinique!


STAP 1
Stap 1 is in beide gevallen een gel om de huid schoon te maken. Dit werkt in beide gevallen dan ook hetzelfde. Wat me wel opviel was een klein verschil qua werking, ik vind het bij Venus beter werken wanneer ik het iets nat maak maar bij Clinique werkt het weer fijner als je er geen water bij doet. Nu is dit compleet niet van belang dus ga ik daar niet erg op in.
Ik vind beiden erg fijn werken, bij Venus heb ik net wat meer het gevoel dat het echt nut heeft en dat het er echt op zit dan bij Clinique. Dit komt doordat het bij Venus net iets meer schuimend is. Verder is er amper verschil en kan ik je beide producten aanraden ook qua werking.

Stap twee is een tonic. Bij beide producten doe je wat op een watje en dit haalt dan de make up weg die nog niet verwijdert was. Ik moet zeggen dat ik die van de Clinique erg krachtig vind, wanneer ik ook maar iets te dichtbij mijn ogen in de buurt kom dan krijg ik er erge traanogen van. Dit is met die van Venus minder. Maar toch vind ik die van Clinique fijner, dit komt omdat die echt heel goed werkt. Hij haalt echt alle overige make up weg en werkt daarnaast erg goed tegen puisten en pukkels. Die van Venus werkt ook goed maar ik merk gewoon net wat meer verschil met die van Clinique ook al raad ik het je aan om hem niet te dicht bij je ogen in de buurt te gebruiken door de sterke mintachtige geur. Het is net zoals tandpasta in je oog krijgen (ja, dit is me eens overkomen)..


And last but not least de crème! Hierbij heb ik toch duidelijk verschil, ik vind die van Venus veel fijner omdat ik dan veel mer het gevoel heb dat ik werkelijk iets op mijn huid heb. Die van Venus is wat dikker terwijl ik die van Clinique iets te dun vind. Wat dan wel erg leuk is aan die van Clinique is het feit dat die wat kleurrijker is. Maar verder ben ik toch meer fan van Venus in dit geval.

De conclusie is in mijn ogen dat er weinig verschil is. Nog even over de verpakking en het design: ik vind de kleurtjes van Clinique heel erg mooi en schattig. Het ziet er heel erg netjes uit en ook professioneel. Daarin tegen ziet Venus er wat meisjesachtiger uit qua kleuren en ook wel qua lettertype.

Dus de conclusie, ik vind beiden heel erg fijn! Het verschilt qua product elke keer. Bij de eerste stap, een gel, merk ik echt amper verschil. Misschien dat die van Venus iets meer aanwezig is maar meer ook niet. Bij de tweede stap, een tonic, is er wel weer verschil en dat is dat ik die van Clinique fijner vind werken en het gevoel heb dat die meer zijn werk doet tegen puisten / pukkels. Dan de laatste stap, de crème, daarbij vind ik die van Venus duidelijk fijner doordat die wat dikker is. Ik van het product van Clinique heel erg dun waardoor je er teveel van nodig bent. Uiteindelijk staat het in zijn geheel weer gelijk aan elkaar, ik kan je beide lijnen allebei aanraden! Zelf blijf ik Venus gebruiken nadat het spul van Clinique op is (misschien dat ik het soms eens een beetje afwissel) omdat ik de crème gewoon veel fijner vind.

Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top