HOE BEWERK IK MIJN INSTAGRAM FOTO'S?

Hi guys! Instagram is ondertussen een verslaving van me geworden.. Hoewel ik eerst weken achter elkaar niks op Instagram zette zet ik nu al snel twee keer wat in de week op Instagram, of vaker. Ik vind het altijd leuk om mijn foto's wat te bewerken en te zorgen dat ik een beetje een feed heb. Vandaag show ik jullie hoe ik mijn foto's voor Instagram altijd bewerk!

Het is niet zo dat ik tienduizend effecten over mijn foto's gooi en ze helemaal onherkenbaar maak. Dus dit is niet een turtorial van hoe maak je jezelf onherkenbaar op je eigen Instagram foto's maar het is gewoon hoe ik mijn foto's bewerk, iets wat best wel simpel is.

B I J S N I J D E N
Het eerste wat ik bij een foto doe is hem bijsnijden. Omdat ik mijn telefoon vaak een kwartslag draai wanneer ik een foto maak moet de foto vaak ook wat gedraaid worden zodat hij wel recht is. Daarna snij ik hem vaak nog een beetje bij zodat er niet teveel achtergrond troep op staat, ook al is dat uiteindelijk nog wel eens het geval.. 


 (in de zomer maakte ik mijn foto's telkens erg licht)
V S C O    C A M
Een app die ik heel graag gebruik met het bewerken van mijn foto's s VSCO Cam. Je kunt er verschillende effecten mee gebruiken en je foto ook veel lichter of donkerder mee maken. Wat ik hiermee vaak doe is eerst een effect kiezen, nou wissel ik hier mee per feed.. Op het moment gebruik ik vooral het filter M3 of M5, deze zet ik uiteraard wel zachter zodat niet mijn hele foto ineens heel erg veranderd is. Ik zet hem meestal op een getal rond de vijf.

Hierna maak ik de foto wat lichter, dat zit bij de helderheid die ik dan wat meer maak. Meestal maar +1 of +2, dat ligt weer aan de foto. Ook pas ik het contrast dan wat aan, ik vind het mooi als het niet hele scherpe foto's zijn. Ik zet het contrast vaak op -2 zodat het net iets minder scherp is. Dat zijn dingen die je zelf mooi moet vinden, ik gebruik het alleen maar omdat ik het mooi vind.

Wat ik daarna nog doe is even kijken als ik tevreden ben. Wanneer de foto niet goed is dan pas ik het vaak aan door de helderheid toch iets minder te maken of juist iets meer, hetzelfde geld voor het contrast. Als ik dan nog niet tevreden ben neem ik vaak een ander filter, dat houd meestal in dat ik in de plaats van M3 het filter M5 kies of andersom.

(nu maak ik ze minder licht en laat ik ze wat donkerder..)
U M   U N
Een app die ik mijn vriendin me aanraadde is UM UN. Je kunt met deze app kijken als een foto goed in je feed past zonder dat je hem eerst op Instagram moet zetten. Ook kun je foto's verbergen die je al eens hebt geplaatst om te kijken als je feed beter klopt zonder deze foto's. Dit is echt een app geworden die ik ontzettend fijn vind.

Je snapt wel dat ik voordat ik de foto op mijn Instagram plaats eerst kijk als hij een beetje in mijn feed past via deze app. Wanneer dit het geval is dan zet ik hem op Instagram, zo niet dan pas ik hem nog een beetje aan. Vaak is die dan net te licht of te donker en moet ik (weer) de helderheid aanpassen of het contrast.

Dit is eigenlijk hoe ik mijn foto's bewerk voordat ik ze op Instagram zet. Sinds ik UM UN heb moet ik zeggen dat het plaatsen van foto's op Instagram makkelijker is geworden omdat ik ze voorheen eerst uitgebreid moest gaan vergelijken met mijn Instagram via de iPad. Liefs, 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top