HOE KUN JE BETER SLAPEN!?


Hi y'all! De laatste tijd ben ik zo ontzettend moe en wil ik eigenlijk de hele dag wel slapen.. Iets wat jammer genoeg niet gaat, gelukkig is het wel bijna vakantie. Ondertussen probeer ik zo snel mogelijk in slaap te vallen en omdat dit nu al een tijdje aan de gang is heb ik wel wat dingen gevonden die helpen. Vandaag geef ik jullie mijn tips om beter te slapen, sneller in slaap te vallen!

MUZIEK
Ik vind het zelf ontzettend fijn om -rustige- muziek te luisteren tijdens het slapen. Vlak voordat ik het licht uit doe zet ik muziek aan, heel zacht, en leg ik mijn iPad aan de kant. Vaak leg ik hem vlak naast me op mijn nachtkastje of in mijn nachtkastje. Vaak slaap ik sneller wanneer ik muziek luister en ik moet zeggen dat ik er ook rustiger van wordt.


BLIJF IN BED
Wanneer je je bed uitgaat om even wat water te halen, nog eens naar de wc te gaan of om iets anders te doen dan ben je direct al het warme gevoel kwijt. Eigenlijk heb je het dan al snel weer koud en daarvan word ikzelf altijd weer wat meer wakker. Als het kan is het echt het verstandigste om in je bed te blijven liggen.
ASMR

Als je hier het type voor bent dan ben je gezegend. ASMR helpt je relaxen en het helpt heel goed met sneller in slaap vallen. Je moet eerst wel een beetje uitvinden wat je nou precies fijn vind en wat niet. Ik zelf vind tapping heel fijn, dat houd in dat er getikt wordt op voorwerpen afwisselend van snel en sloom, maar ook vind ik de ASMR met de 3DIO erg fijn. Ik zou zeggen zoek het eens op op YouTube en misschien is het wel helemaal jouw ding. Ik heb hierboven een video gezet die ik zelf heel erg fijn vind!
   

POSITIE
Vind je fijnste slaappositie. Sommigen hebben echt een favoriete positie, ik jammer genoeg niet, en hoeven hier geen moeite voor te doen. In tegenstelling tot mij, ik moet elke avond eerst weer fijn liggen voordat ook maar eens kans heb om in slaap te vallen.. En natuurlijk duurt het eerst zo'n duizenden uren voordat ik fijn lig.

KUSSEN
Het is van groot belang dat je kussen goed ligt en een beetje koel is zo af en toe. Ik zelf draai mijn kussen wel eens als ik niet fijn lig of als die helemaal warm / zacht is. Heb je geen fijn kussen? Ga naar een Ikea en koop een fijn kussen geloof me, je bent een goed kussen nodig.

NO STRESS
Voordat je gaat slapen heb je alle tijd om te stressen en om aan negatieve dingen te denken, probeer dit te vermijden wanneer je probeert te slapen. Ik ben hier niet de beste in en denk juist veel na over van alles en nog wat als ik probeer te slapen maar hierdoor blijf ik alleen maar langer wakker. Ook geen top plan dus. Vandaar raad ik je aan om het allemaal zoveel mogelijk te vermijden.
ELEKTRISCHE APPARATUUR
Kijk dit is iets waar ik echt niks op uit doe, ik zit s'avonds echt midden in al mijn elektrische apparatuur. Mijn laptop ligt onder mijn bed, iPad met muziek op ligt naast me en mijn telefoon ook. Het schijnt slecht te zijn voor je slaap dus als je zonder kan leg het weg! Daarnaast moet je eigenlijk proberen om voor het slapen niet te lang nog bezig te zijn met al deze spullen, ook dat helpt niet bepaalt met in slaap vallen.

Ik hoop oprecht dat jullie wat hebben aan deze tips! Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top