Prince Ea

Ik kwam gisteren een video tegen op Facebook, hoewel ik normaal wel meer mooie of juist hele slechte video's tegen kom wil ik deze toch echt met jullie delen omdat die ontzettend goed is. Het gaat over een YouTuber en wat hij doet is school aanklagen. Daarna heb ik wat rondgekeken op zijn kanaal en wauw. Vandaag laat ik jullie Prince Ea zien!

De video is ongeveer zes minuten maar echt het kijken waard! Ik raad je aan om eerst de video te kijken voordat je verder leest.. De video gaat over iemand die eigenlijk school aanklaagt, in de video vertelt die (in het Engels) waarom maar oh man. Ik wist niet dat iemand me kippenvel kon geven door zijn woorden. Ik meen dit heel oprecht, deze video is gewoon de beste video die ik in lange tijd heb gezien. Prince Ea (geen idee als dat zijn echte naam is) spreekt heel oprecht en vertelt dat school ons alleen maar vormt tot robots. Dat school anders in elkaar moet zitten en dat iedereen zijn eigen ding moet kunnen doen, zichzelf moet kunnen vormen. Dit is echt een video die me heel erg liet nadenken en ik ben oprecht geraakt door de video.

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik vind dat hij echt gelijk heeft. School vormt ons tot anderen, laat niet zien hoe je nou echt jezelf kan zien. Ik had niet verwacht dat ik me zo kon herkennen in een video en echt kon denken dat iemand zo gelijk had maar he, uiteindelijk bleek het wel zo te zijn.

Prince Ea heeft nog meer mooie video's op zijn kanaal staan waaronder deze. Everybody dies, but not everybody lives. Opnieuw een hele mooie video, het gaat er over hoe iedereen wel dood gaat maar niet iedereen echt geleefd heeft. Het is een inspirerende video waardoor je echt alles uit je leven wilt halen.

Ik heb het gevoel dat deze video een beetje zijn doorbraak was. Het gaat om het feit dat  hij niet zwart is en jij (als je een blanke huidskleur hebt) niet wit bent. Het gaat niet om je huid en om je kleur maar om wie je bent, van binnen en daar heeft uiterlijk niks mee te maken. Opnieuw een krachtige video waarbij hij duidelijk een statement maakt. Ik ben gewoon echt telkens weer onder de indruk door zijn video's.

Het is niet alleen de boodschap wat deze video's zo mooi maakt, het is ook het beeld erbij. Hij vertelt niet alleen maar beeld het ook uit. De video's bestaan vaak uit beelden die uitbeelden wat hij bedoelt. Ondertussen verschijnen er vaak belangrijke woorden en quotes die hij zelf ook noemt. Het enige wat dan wel zonde is is dat er geen ondertiteling bij zit, ik zelf heb hier geen problemen mee maar ik kan me voorstellen dat het met ondertiteling fijner is. Ook via YouTube is het jammer genoeg niet beschikbaar.

Ik raad je echt aan om eens op zijn YouTube kanaal te kijken! Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top