real music

Als je ooit muziek zoekt die gewoon real is en niet alleen maar gaat over sex, pure bullshit en weet ik veel wat voor onzin lees dan vooral verder! Oké, dat was misschien grof maar hé whatever. Ik stap steeds meer af van de typische (pop)muziek en vind mezelf steeds meer terug in de wat diepzinnigere liedjes. Of liedjes met een betekenis, echte muziek.

"I don't wanna go.. to Kylie Jenner's party, I don't wanna go. Every girl look like barbie, actin' like a ho.."

Dit is echt een lied wat ik ondertussen (te) vaak heb geluisterd en wat ik nog steeds niet zat ben. Het stukje lyrics hierboven is te waar in mijn ogen, alleen moet je dat wel in zien. But, I love it so damn much. Trouwens even over Blackbear ik zie ineens dat hij gewoon mensen iTunes krediet geeft zodat ze zijn nieuwe versie van Cashmere Noose kunnen kopen!? Like, oh my fucking god.

"They want the gossip, they want the drama
They want Britney Spears to make out with Madonna
They want Kanye to rant and to go on longer, cause that equates to more dollars
They want talking topics, they want trending topics
They want outfits to be outlandish, they want sideways glances
Beef and problems, they want nipple slips
Cause they live for clips, this is economics
So we Botox our skin and we smile for the camera
Might as well get a new nose while we're at it
This is America insecurity's our fabric
And we wear it and we renamed it fashion"

Nog maar een klein deel van de lyrics van Light Tunnels. Dit lied legt in ongeveer zes minuten precies uit hoe het zit met de beroemdheden, awardshows en ga zo maar door. Het stuk van hierboven vind ik persoonlijk het mooiste. Tja, het enige wat ik wel moet zeggen is dat je het er wel mee eens moet zijn want anders dan is het niet echt wat.

"Je wilt niet dat ik verander maar toch moet alles anders"

Ik heb het nooit zo gehad met Teske's muziek maar ik was oprecht verrast toen ik naar haar nieuwe EP luisterde, het lied opnieuw waaruit deze zin komt heeft een aantal hele mooi zinnen in de lyrics zitten en ook het lied Bla Bla Bla vind ik erg goed. Verder heb ik het gevoel dat dit steeds meer Teske haar eigen muziek is. Maar daar weet ik eigenlijk niks van af, zo lijkt het me gewoon.

"My mama asked me why I never vote, never vote
Cause police men want me dead and gone, dead and gone"

Elke keer als ik een blogpost schrijf over songs met echte, goede lyrics eindigt dit lied er weer in. Where's The Love. Iets wat nog steeds, jammer genoeg, te actueel is. Het stukje hierboven is mijn favoriete deel van heel de lyrics..

"Don't wanna be an American idiot.
Don't want a nation under the new mania
And can you hear the sound of hysteria?
The subliminal mind fuck America."

Ik heb laatst naar de EMA's gekeken waar Green Day optrad met het lied American Idiot, ofcourse kende ik het lied al wel maar ze vertelden kort hoe boos ze waren toen ze het schreven. Iets wat het voor mij nog mooier maakt, het is een erg oprecht lied. Misschien zitten er niet duizend zielige verhalen achter maar er zitten wel echte gevoelens achter: woede.

Dan was dit het. Dit zijn een paar songs waarbij ik de lyrics, de gedachte er achter, de betekenis ontzettend mooi vind. Ik ben benieuwd als jullie ook van dat soort songs hebben, en naar jullie mening over dezen! Liefs,

CONVERSATION

2 reacties:

  1. HAHA this is such a good idea for a post.

    http://mihabalan.com/2016/11/11/a-day-in-your-life-how-to-have-the-best-me-day/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa, Opnieuw van Teske is bij mij ook favoriet. Raar, want vond haar andere nummers niet zo mijn smaak. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top