Knip je haar af.. Of niet.


Vlak na de zomervakantie heb ik het besluit genomen om afscheid te nemen van mijn lange haar, het zat me alleen maar in de weg en ik irriteerde me er dood aan. En nu.. Nu heb ik spijt. In elk geval vandaag vertel ik waarom je je haar wel moet afknippen en waarom niet!

First of all, ik heb mijn haren afgeknipt omdat het me telkens in de weg zat en het behoorlijk dood was. Op zich was het wel slim om het eraf te knippen want dan kon het een beetje fatsoenlijk herstellen omdat een groot deel gewoon echt vreselijk dood was. Daarnaast had ik er gewoon telkens last van in de sportschool (tb toen ik nog wekelijks naar de sportschool ging) en tijdens het slapen. Dus voordat het ja maar het is je eigen schuld is, ik had mijn redenen..

••• Kort haar kan ontzettend leuk zijn! Ik kwam voordat ik het afknipte een foto tegen van Teske met haar korte haren en ik moet zeggen dat ik toen echt zoiets had van wauw dit wil ik ook. Ik heb het eerst een beetje geprobeerd door mijn haar in een hoge staart te doen en dan te kijken hoe het stond als het korter was (veel fantasie was hier voor nodig) en toen dacht ik ook van oké dit kan wel wat worden. Nog steeds kom ik foto's tegen van meiden met kort haar en dan ben ik ook echt impressed. Bij de één staat kort haar dan ook veel leuker dan lang haar.

••• Lang haar ga je zeer waarschijnlijk missen. Meerdere mensen die ik ken hebben het ook eens afgeknipt en zeiden ook al van ja ik ging het missen. Op dit moment mis ik mijn lange haren echt ontzettend erg en kan ik ook niet wachten totdat het weer aangroeit.

••• Kort haar bespaart (heel veel) shampoo. Je bent veel minder shampoo nodig om je haren mee te wassen waardoor je weer wat langer met één fles shampoo kunt. Ben je dus op zoek naar een budgetproof kapsel? Knip je haren af!

••• Lang haar is lekker warm. Ik heb mijn haren pas na de zomervakantie afgeknipt waardoor ik eerst dacht yes de warmte irriteert me minder maar nu heb ik zoiets van: waar is mijn warme haar om me op te warmen tijdens het fietsen??

••• Kort haar kost je minder tijd in de ochtend. In elk geval bij mij wel: er is minder haar om te borstelen en om mooi te maken. Minder werk met stijlen en/of krullen. Misschien kun je wel vijf minuten langer in bed blijven liggen als je je haar afknipt! Goede tip voor mensen die meer slaap zoeken. Kort haar is dus gewoon heel makkelijk.

••• Lang haar geeft wel veel meer mogelijkheden. Mijn haren kunnen niet meer in een fatsoenlijke vlecht of knot, een mooie staart maken lukt al amper. Met lang haar kun je dus veel meer. Het kost misschien wat langer maar het resultaat mag er vaak wel wezen.

••• Kort haar bespaart ook nog eens haarverf / kleurspoeling. Met mijn lange haren lukte het kleurspoeling aanbrengen vaak nog maar net, met korte haren hoef je niet te stressen dat het je niet lukt! Tenzij je echt een hele kleine tube koopt..

••• Lang haar is behoorlijk handig met een bad hair day. Je kunt het heel erg simpel in een staart doen terwijl je met kort haar direct een strakke staart hebt die er ook wat minder uit ziet op een bad hair day.

Dit zijn de voor- en nadelen waar ik zelf het meeste last van heb, het is dus persoonlijk maar ik denk dat het wel eens erg herkenbaar kan zijn. Op het moment ga ik zoveel mogelijk water drinken want ik heb gelezen dat je haren daarvan groeien, so yeah lets do this. Heb je nog tips hoe mijn haar sneller kan groeien LET ME KNOW! Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top