MACKLEMORE & RYAN LEWIS

Een lange tijd terug heb ik wel eens wat artiesten gedeeld met jullie waarna ik veel luisterde op het moment, dit waren artiesten zoals Troye Sivan / Melanie Martinez / Stromae / Blackbear. Vandaag wil ik graag met jullie de muziek van Macklemore en Ryan Lewis (en dan niet Can't Hold Us..)

First of all, ik weet niet meer precies hoe ik op het lied Light Tunnels uitkwam maar ik was direct verkocht. In het het lied Light Tunnels wordt gezongen / gerapt over het zijn bij een awardshow vanuit hun ogen. Je hoort meer dan alleen oh my god het is zo leuk, je hoort de realiteit.
        • "Knock at the door, I let them in, hair and make up now, red carpet in ten. She covers up my freckles, concealer on my chin. I look orange but she swears that it's natural with my skin"
Ik vind het ontzettend mooi hoe je meer hoort dan het feit dat het geweldig is om beroemd te zijn en dit gaat alleen maar om zo'n soort show. Dit is de realiteit.
        • "They want the gossip, they want the drama. They want Britney Spears to make out with Madonna. They want Kanye to rant and to go on longer, cause that equates to more dollars. They want talking topics, they want trending topics. They want outfits to be outlandish, they want sideways glances. Beef and problems, they want nipple slips. Cause they live for clips, this is economics. So we Botox our skin and we smile for the camera. Might as well get a new nose while we're at it. This is America insecurity's our fabric. And we wear it and we renamed it fashion"
Just think about it.

--- Light Tunnels (feat Mike Slap) • Macklemore & Ryan Lewis 
Dan hebben we een (nog) recenter lied, Drug Dealer. Ik had het pas door toen ik bewust begon te luisteren maar er is één zin die nogal mijn aandacht heeft getrokken.
           • "My drug dealer was a doctor, doctor."
Opnieuw, denk er over na. Ik beschuldig dokters nu nergens van maar deze zin heeft echt een goed punt. Medicijnen zijn ook verslavend, net zoals drugs, en medicijnen krijg je van een dokter. Soms moet je eens wat meer nadenken over teksten en dan krijg je dit als resultaat.

--- Drug Dealer (feat Ariana Deboo) • Macklemore & Ryan Lewis
En een ander lied wat real as fuck is dat is White Privilige II, dit heeft meerdere verschillende onderwerpen. Natuurlijk het is vooral tegen de discriminatie maar er worden fragmenten in afgespeeld waarin mensen dingen zeggen over dat zwarte mensen gewoon snel geraakt zijn, alles zien als belediging. Ook beroemdheden ontkomen er niet aan. In de rap van Macklemore wordt aangegeven dat hij niet zeker weet als ze het wel menen..

"Go buy a big-ass lawn, go with your big-ass house
Get a big-ass fence, keep people out
It's all stubborn, anyway, can't you see that now?
There's no way for you to even that out
You can join the march, protest, scream and shout
Get on Twitter, hashtag and seem like you're down
But they see through it all, people believe you now?
You said publicly, "Rest in peace, Mike Brown"
You speak about equality, but do you really mean it?
Are you marching for freedom, or when it's convenient?
Want people to like you, want to be accepted
That's probably why you are out here protesting
Don't think for a second you don't have incentive
Is this about you, well, then what's your intention?
What's the intention? What's the intention?"


--- White Privilige II • Macklemore & Ryan Lewis

Just think about it. Zo zie je maar Macklemore en Ryan Lewis zijn niet alleen die dudes van Thrift Shop, Same Love en Can't Hold Us. Er is veel meer (mooiere) muziek. Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top