Bookalicious Tag


Damn deze tag leek me echt heel erg leuk! Ik kwam hem online tegen en omdat ik toch wel een boekenwurm ben dacht ik laat ik hem eens invullen. 

Hoeveel procent van je boeken heel je bij de bieb en hoeveel haal je elders?
Ik haal denkt dat dit heel erg fifty-fifty is, ik haal redelijk vaak mijn boeken bij de bieb weg maar heb ook heel erg veel boeken op mijn Ereader staan. Ik denk dat het wel zo ongeveer gelijk staat.

Welk karakter zou je wel willen zijn en waarom?
Als potterhead (Harry Potter fan) kan ik alleen maar denken aan Hermelien Griffel. Dit is mijn keuze omdat Hermelien een slim persoon is die heel erg opkomt voor haar eigen mening. Daarnaast wil ik ook wel heel graag naar Zweinstein en als je dan nog eens zo slim bent als Hermelien Griffel is dat alleen maar mooi meegenomen.

Wat is je favoriete boek wat je als kind las?
Als ik me niet vergis begon ik rond groep 3/4 met het lezen van Harry Potter en ik moet bekennen dat Harry Potter zo ongeveer mijn jeugd is. Toen ik de boeken voor de eerste keer uit had stopte ik niet en begon ik andere boeken te lezen (oké ik las wel anderen boeken) maar las ik de serie telkens opnieuw. Harry Potter was echt mijn favoriete boeken serie om te lezen (en is het nu stiekem nog wel).

Wat is je favoriete boek?
Ik heb meerdere favoriete boeken, waaronder de hele Harry Potter serie ofcourse maar ook heb ik ontzettend genoten van het boek: Iene Miene Mutte, de serie van de Cock, The Make Runner serie en de Da Vinci Code. Oh en het boek HEX vond ik ook geweldig!

Van welke boekenreeks heb je het meeste boeken?
Aangezien ik nog 16 ben en gewoon thuis woon bij mijn ouders (en zusje) heb ik nog niet echt de moeite genomen om allemaal boeken te kopen. Later wil ik eigenlijk wel een hele boekenkast vullen door allemaal boeken te kopen maar nu spaar ik liever voor andere dingen. Wel hebben we thuis de hele Harry Potter serie liggen, thank god.

Koop je tweedehands boeken?
Ik koop sowieso geen boeken dus nee. Wel zou ik het wel kopen als ik het tegen zou komen en het me een mooi boek lijkt, later. 

Wie is je favoriete/knapste personage?
Aan het uiterlijk van iemand in boeken hecht ik totaal geen waarde, echter heb ik wel favoriete personages. Ik vond Hermelien Griffel van Harry Potter een geweldig personage en Draco Malfidus, Ginny Wemel en Dobby ook. Daarnaast vond ik Newt van The Maze Runner een heel mooi personage om over te lezen.

Wat is jouw favoriete boekcover?
Uh goede vraag. Ik moet bekennen dat ik geen waarde hecht aan een cover dus ik heb niet echt een favoriet.

Wat is je favoriete soort boekcover?
Een hardcover dat sowieso en dan vind ik het mooi als er een rustige afbeelding opstaat en de titel en schrijver van het boek duidelijk zijn. Voor de rest heb ik niet zoveel eisen, zolang het maar niet te druk is.

Wat is het eerste boek wat je las?
Dat is een hele goede vraag, ik heb echt geen idee.

Wat is je favoriete boekverfilming?
Harry Potter sowieso!

Wat is je favoriete leeslocatie?
Ik vind het heerlijk om te lezen wanneer ik op vakantie ben in een warm land of voor de kachel wanneer het wat kouder is, zolang het maar rustig is en ik makkelijk kan zitten of liggen. 

Als je tijdens je leven nog maar drie boeken mag lezen welken zouden dit zijn?
Dat gaat niks worden.. Ik denk in elk geval Harry Potter en de Relieken van de Dood, één van de de Cock boeken omdat het einde me toch altijd blijft verrassen en dan nog Hex omdat ik dat ook echt een heel mooi boek vond.

Lees je liever over vampiers of weerwolven?
Ik heb met beiden niet zo heel veel, ik heb Twilight wel gelezen toen ik nog op de basisschool zat maar ik heb toch niet erg veel met dit soort boeken. Dus geen één van beiden i guess.


Liefs,





CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top