life advice • dragen wat je wilt


Misschien heb je wel eens dat je iets ontzettend graag wilt dragen maar het niet durft omdat je bang bent voor de reacties van verschillende mensen. Vandaag vertel ik je hoe ik daar mee om ga!

Kijk je kunt wel dingen graag willen dragen maar wanneer het net iets anders is dan het normale dan is het al snel het geval dat je bang bent voor de reacties van anderen. Nou is de ene hier meer op gebrand dan de ander. Het interesseert mij persoonlijk helemaal niks wat mensen denken over mij(n kleding) maar anderen kunnen best wel veel geven om de mening van anderen. Vandaag laat ik je zien hoe ik er mee omgaan en wat ik denk wanneer ik iets 'anders' aantrek.

f u c k    i t   p a r t   o n e

Het is misschien even lastig wanneer je iets vindt wat je echt heel mooi vindt maar wat niet het standaard is, iets wat net wat anders is volgens anderen. Stel je voor: je staat in de winkel met een broek in je handen die anders is dan wat de rest draagt, je denkt aan de reacties van je klasgenoten en het feit dat sommigen je misschien wel vreemd gaan nakijken. Op dat moment kun je twee keuzes maken: kiezen voor je eigen stijl en de broek kopen of de broek laten liggen.

• Kies je ervoor om de broek wel te kopen? Dan moet daarna ook het lef hebben om de broek aan te doen. Het is mij wel eens overkomen dat ik s' ochtends voor de spiegel stond en dacht oh god, gaan mensen me niet na kijken. Ook al was mijn kleding helemaal niet heel apart of anders. Het is makkelijk gezegd maar niet zo makkelijk gedaan..

• Kies je ervoor om de broek te laten hangen. Ik zelf zou balen. Het is natuurlijk je eigen keuze maar bedenk je wel dat je zelf moet kiezen wat je wilt dragen en dit niet door trends moet laten bepalen!

                                                                                                       bron

f u c k   i t   p a r t   t w o

En dan sta je s' ochtends voor je spiegel. Geloof mij maar er is een grote kans dat je de broek uiteindelijk weer uittrekt en een oude, vertrouwde broek ervoor in de plaats aantrekt. Op dat soort momenten moet je echt voor de honderd procent fuck it mindset gaan. Ga ervoor. Draag wat je leuk vindt.

Ik wil je de tip geven om een avond van ten voren wel te bedenken wat je graag aan wilt trekken, met welk shirtje de broek wilt combineren. Wanneer je al een goede outfit klaar hebt liggen komt die stress er s' ochtends niet bij kijken en verwissel je ook minder snel je kleding voor het oude vertrouwde.

f u c k   i t   p a r t   t h r e e

En dan het moment dat je op de fiets naar school zit. Damn. Vooral als je alleen fietst kan de gedachte nog wel eens langskomen: 'ze gaan allemaal naar me kijken'. Believe me, het valt wel mee. Ze kijken je echt niet allemaal aan.

Op den duur kom je ook nog op school terecht (you made it!) en dan kun je het op twee manieren zien, of je denkt yes I did it of je denkt dat de hel nu echt gaat beginnen. Misschien dat iemand een enkele keer je richting uit kijkt, maar kom op je kijkt zelf toch ook naar mensen, of dat iemand je wat zegt van wat je draagt maar who cares.


f u c k   i t   p a r t   f o u r

And last but not least, het moment dat er toch iemand is die wat zegt. Dit kunnen zoveel verschillende mensen zijn, maar op letterlijk iedereen is het antwoord hetzelfde. Echter ligt het natuurlijk wel aan wat ze vragen, niet waar?

• "Waarom draag je dat?" - "Omdat ik het leuk vind."
• "Wat draag jij dan weer?" - "Kleren."


Ik zou zeggen reageer er niet te veel op, begin er zeker geen uitgebreid gesprek over (tenzij je hier zin in hebt) en laat het lekker. Het gaat er om dat jij het leuk vindt wat je draagt en niet dat een ander het leuk vindt. Jouw mening telt!

Ik hoop zo oprecht dat ook maar iemand hier wat aan heeft! Liefs,

 









 


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top