GEMINI REVIEW - Jeffree Star Liquid Lipstick


Soms beloon ik mezelf met iets wat veel te duur is terwijl ik geen idee heb waarvoor ik mezelf beloon.. En dat is waarom ik een Jeffree Star product heb gekost, het positieve (want hé rip mijn geld) is dat ik nu wel eindelijk weer een review online zet!


Ik wilde al een langere tijd een keer een MAC lipstick halen, echter toen ik daarmee bezig was besloot ik om toch wat anders te doen en voor een Jeffree Star liquid lipstick te gaan. Volgens mij is het nog niet heel erg lang zo dat ze in Nederland te koop zijn (online) of ik kwam er pas net achter maar ik wilde het toch wel erg graag proberen. Dus, zo gezegd zo gedaan. Na een korte tijd kwam ik er al snel achter dat ik de kleur Gemini wel erg mooi vond en besloot dan ook deze te halen. Laten we zeggen dat ik hem mezelf gunde omdat ik de toetsweek heb overleefd (nu mijn resultaten nog overleven) want ik koop normaal gesproken niet gewoon even een make up product van 20 euro.

Design: Ik vind het design van de liquid lipstick erg kenmerkend voor Jeffree Star, als je zijn video's kijkt snap je dat waarschijnlijk ook direct. Het is niet de typische zwarte huls met een product erin of een clean design. Al moet ik bekennen dat dit nog behoorlijk clean is, je ziet (heel) duidelijk het logo van Jeffree Star en het roze is eens wat anders. Voor de rest lijkt het een beetje op een kogel (dit heb ik ooit gehoord en sindsdien merk ik dit ook op) door hoe het product eindigt in het laatste gedeelte van het potje.


Het gebruik: De applicator wat erbij hoort is iets anders dan ik ben gewend. Het is schuin afgesneden maar brengt wel heel veel product in één keer aan. Ik moet dus wel even wennen aan het gebruiken van deze applicator omdat het toch wel iets meer handigheid en nauwkeurigheid eist maar dat is geen probleem. De eerste keer dat ik hem dan ook opbracht zag het erg deels uit alsof ik een clown was geworden maar hé we komen er wel!

(Na) het aanbrengen: Damn het aanbrengen vergt (wanneer je het beheerst) heel erg weinig tijd omdat het product direct pakt. Normaal gesproken ben je best wel een goede, dikke laag nodig maar Jeffree Star bewijst het tegendeel met deze liquid lipstick. Je hebt genoeg aan één keer met de applicator goed in het product en daarna op je lippen. Je hoeft geen meerdere lagen op te doen (maar dit is wel mogelijk). Voor de rest is de liquid lipstick snel droog, ik denk dat het een klein half minuutje duurt voordat die droog is. Foutjes zijn iets minder makkelijk weg te halen, dit moet echt met een make up doekje en hierdoor kan er dan nog wel eens een waas achterblijven van de kleur.

Het product: Het product is zelf erg fijn. De formule voelt zacht aan en niet uitdrogend. Je merkt eigenlijk amper dat er iets op je lippen zit omdat het heel licht voelt. De formule is niet plakkerig en is dus ideaal.

Houdbaarheid + eten/drinken: Kijk als je een liquid lipstick van 20 euro koopt mag je in mijn ogen verwachten dat die heel erg goed blijft zitten. En thank god doet die dat! Ik ben vandaag bij de Harry Potter Exhibition geweest en dan ben ik (met reistijd!) zo'n drie/vier uur weg geweest. In die tijd heb ik gedronken uit blikjes en gegeten (cakejes). Toen ik thuis kwam zat de het nog netjes op mijn lippen. Het enige wat er wel was dat was dan dat het binnenste gedeelte misschien iets minder goed zat dan de randjes maar dat is ook logisch na eten. De liquid lipstick blijft dus for sure 4 uur zitten en ik denk persoonlijk dat die nog wel langer blijft zitten!


De kleur: Ik moet bekennen dat ik een andere kleur had verwacht, zeker op mijn lippen. De kleur valt donkerder uit dan online staat. Nou heb ik geluk dat ik de kleur wel heel erg mooi vind maar de foto's online waren dus niet erg nauwkeurig in mijn geval (heeft iemand dat ook eens gehad?). De kleur is op mijn hand ook weer anders en meer nude dan wanneer ik hem echt op mijn lippen heb. Ik heb zelf geen duidelijke foto kunnen nemen maar heb op internet even opgezocht hoe het ongeveer zit.


De eerst foto (links) komt van de site van Jeffree Star Cosmetics, dit is dan ook de officiële swatch van de kleur. De tweede foto (rechts) heb ik van internet (bron). Misschien ligt het aan mij maar op de swatch van Jeffree Star is de kleur wat meer nude en op de swatch daarnaast (zo ziet hij er dus ook op mijn lippen uit) neigt die een beetje donkerder en een heel klein beetje paars. Daardoor was ik dus wel even confused maar ik blijf de kleur wel heel erg mooi vinden!


Conclusie: De Jeffree Star Liquid Lipstick Gemini is zeker het geld waard. Het blijft lang zitten, droogt de lippen niet uit, vereist niet veel product voor mooie lippen en heeft een goede dekking. Wel zijn de kleur swatches niet heel erg betrouwbaar in mijn ogen.

Liefs,




CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top